Bokrecension: Jagad

2010-04-11 / 19:07:11
Ja, den är bra, rätt så... Den var rätt bra. Okej sådär... Inte dålig eller så, nu har jag äntligen läst klart den! Var rätt länge sedan det blev en bokrecension här, då var det Hon släpper dig aldrig av Kate Cann.



Författarens namn
Kevin Brooks

Genre
Spänning

Kort beskrivning av handlingen
En kille som heter Robert kommer till sjukhuset, i tron att han ska göra en rutinundersökning för att han haft ont i magen. Men när de kollar i hans mage ser de något de inte sett förut - silvertrådar, plastgrejer. Robert är fortfarande medveten, och får reda på att han inte är normal. Vad är han? Han flyr från sjukhuset i jakt på sanningen om honom själv.

Ange i vilken tid och miljö boken utspelar sig
Nutid, sjukhus och så. Minns inte riktigt.

Bästa delen av boken
Ja... När Robert skär upp sig själv? Vet inte riktigt, kanske i slutet. (Det är alltid så! Ska försöka komma på något annat en annan gång.)

Första tanken om boken
Att den skulle vara bra, antar jag. Det var väl därför jag lånade den... Ja, var nog inte något speciellt jag tänkte när jag började läsa den. 

Skriv vad du tyckte om boken och varför
Den var väl okej. Kändes lite lam nu i slutet... Men det var väl för att jag inte läst den på ett tag. Var så lite kvar att jag inte riktigt hann komma in i den (men jag tycker i och för sig att jag kom in i den rätt bra, kändes bara inte riktigt spännande). Tycker att den var lite seg hela tiden. Kändes liksom lite långtråkig hela tiden. Kom i olika omgångar, ibland var den spännande och hade driv i sig (?), men ibland var den långtråkig.


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: