Filmrecension: Kid Svensk

2010-04-18 / 09:26:45
Äntligen har jag sett den! Yvonne har alltid sagt att jag ska se den... Och nu har jag gjort det. Den var bra! Och jag hittade faktiskt andra jätte bra filmer som jag skulle vilja se när jag var på hemmakväll, där vi hyrde den.



Filmens titel

Kid Svensk

Regissörens namn
Nanna Huolman

Genre

Drama

Kort beskrivning av handlingen
Kirsi bor med sin mamma i Sverige. Hennes mamma kan inte svenska, vilket Kirsi tycker är väldigt jobbigt. Egentligen vill Kirsi heta Kid, Kid Svensk. Hon känner sig inte finsk, hennes pappa har drunknat och hennes mamma bryr sig inte om hur hon känner sig. Kid ska spendera sommaren som praoelev på radio Göteborg, men istället hamnar hon i finska Karelen. Kid gör elaka inslag om finland på en stulen bandspelare medan hon är där, då hon egentligen skulle varit i Göteborg, medan hennes mamma öppnar en rallyresturang.

Ange i vilken tid och miljö filmen utspelar sig
Nutid, landet eller så?

Bästa delen av filmen
Slutet var bra... Nej men, allt var bra. Men jag tycker nog att slutet var bäst ändå. Egentligen tycker jag att det är lite synd att det alltid blir slutet på alla filmer... Eller, när de var på båten! Kid och Jamppe.

Första tanken om filmen
Det var Yvonne som ville att vi skulle se filmen, hon har hela tiden sagt att jag säkert skulle tycka att den var jätte bra. Och när jag började se på den slog det mig att jag faktiskt inte hade en aning om vad den handlade om, bara att hon sagt att jag skulle tycka att den var bra.

Skriv vad du tyckte om filmen och varför
Bra, som sagt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, varför? Hm... Den hade liksom ett bra tempo, man kunde följa med i den o.s.v. Även om det var rätt många namn (egentligen inte, kändes bara så lite), så hängde man med. Den hade ett bra tempo så att man kunde följa med i den utan att behöva anstränga sig särskilt mycket, men den var också väldigt bra eftersom att den visar hur det kan vara i den situationen. När man, som Kid (Kirsi), har en mamma som egentligen inte vill bo i svergie och inte lyssnar på en. En bra film som tar upp ett viktigt (spännande? bra i alla fall) ämne. 
Kommentarer!
Postat av: Love is forever ♥

spännande :) jag sitter och kollar på filmen Australia bara.

Kommenterat - 2010-04-18 / 13:39:42  | URL - http://loveisforever.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: