Bokrecension: Min vän Henry

2010-04-16 / 13:03:39
Nu har jag äntligen läst klart den! Fick den i julklapp...



Författarens namn
Nuala Gardner

Genre
Biografi

Kort beskrivning av handlingen
Nuala föder en pojke som hon och hans man döper till Dale. Redan vid födseln visar sig något vara fel, och det visar sig att han har grav autism. Det dagliga livet blir ett slagfält, men tillslut kommer en Golden retriever till familjen, och förändrar allt. Henry och Dale får blir väldigt bra vänner, och med stor hjälp av Henry lyckas Dale att göra saker som andra barn gör och föräldrar oftast tar för givet. 

Ange i vilken tid och miljö boken utspelar sig
Nutid, vanlig miljö typ.

Bästa delen av boken
Ingen aning... Det var rätt bra överallt. Men jag tog ju en liten paus, så jag vet inte. Kanske i slutet?

Första tanken om boken
Jag trodde att den skulle vara urtråkig! När jag fick den så tänkte jag "den här ser ju jätte tråkig ut... skulle aldrig ha valt den själv". Det skulle jag nog inte, men jag tycker att det kan vara bra att ibland läsa böcker man inte skulle ha valt själv. Oftast - gäller mig då - så visar det sig att de böcker man inte skulle valt själv men ändå läser är förvånansvärt bra.

Skriv vad du tyckte om boken och varför
Den var bra... Typ vanligt bra. Gillar biografer. Den här var spännande eftersom att det var Dales mamma som skrev den. Och det var väldigt bra i slutet tycker jag, där man kunde läsa Dale själv kommentera olika händelser i boken, och förklara dem. 
Kommentarer!
Postat av: paulina♥

sv: haha ja men det händer inte ofta det heller, typ en gång om året då står det "grattis på fördelsedagen paulina"

Kommenterat - 2010-04-16 / 21:51:28  | URL - http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: paulina♥

sv: haha inte jag heller ;)

Kommenterat - 2010-04-17 / 12:04:35  | URL - http://paulinabladh.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: