Hur kladdig kladdkaka?

2010-04-11 / 19:50:37
Ja, det blir det ikväll... Funderar på om jag kanske redan har skrivit ett inlägg med rubriken "Kladdkaka"? Är så fantasilös när det gäller rubriker, och vad skulle man ha för rubrik när man skriver om kladdkaka än just kladdkaka? Nåja. Lägger väl in något foto imorgon när jag tagit. Har i och för sig tagit ett från när vi bakade, men det får bli imorgon i så fall. Där kan jag ha en annan rubrik, imorgon alltså. Kanske "Från bakandet igår" eller något. Nåja, kladdkaka blir det! Längst ner på receptet stod det (i boken) "grädda den i 10-20 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den". Hm...
Ändrade rubriken. (Från början var det "Kladdkaka", som ni kanske listat ut om ni läst början av inlägget. Ändrade alltså från "Kladdkaka" till "En kladdig kladdkaka?", tycker som sagt att det blir så tråkigt annars.) Nu är jag nöjd med rubriken!
Men nu till rubriken. Varför just den? Kom att tänka på det: hur kladdig ska en kladdkaka vara? Jag tycker personligen (hehe, låter lite knäppt att använda det ordet) om när kladdkakor är kladdiga, eftersom att det är vad de ska vara. Kladdiga. Men då är frågan, hur kladdiga? Helst inga droppande kladdkakor. Då tycker jag att den är alldeles för kladdig... Inte så att det droppar i alla fall.
Helst skulle jag vilja ha en kladdkaka som var kladdig, lite som daim. Typ seg-kladdig. När jag tänker på kladdig tänker jag på seg... Något segt. Typ kladdig segt. Alltså, jag skulle vilja ha en seg kladdkaka. Låter i och för sig inte så gott, haha. Okej, inte en seg kladdkaka. Vet inte hur jag ska beskriva det. En kladdkaka som är kladdig, med något daim-liknande i sig... Kanske kommer på något bättre senare, på hur jag ska beskriva det.
Blev visst ett inlägg om kladdiga kladdkakor! Spännande. Gillar att det blir såhär ibland, funderingar över sånt här. För jag har ju funderat över det här tidigare.
Kommentarer!
Postat av: jenny

okeej

Kommenterat - 2010-04-11 / 19:52:39  | URL - http://jjennybrostrom.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: