Lekt hela dagen

2010-04-12 / 19:22:52
Det där med spargrisen... Det blev inte idag. När jag tänkte efter så visste jag i och för sig vart den var, men jag gick inte. Ville som sagt inte gå ensam... Men som tur är så ska pappa köpa den imorgon! Antagligen när jag är i skolan. Egentligen hade jag velat följa med, men det är okej.
Lekte istället med Wilmer och Lovisa. Och ja, det är väl ungefär det jag har gjort idag. Om man bortser från att jag varit i skolan, för det är ju alla. I alla fall.
Vi lekte först att vi skulle somna en bebis, tror jag... Den hette Pingu. Jag läste för dem och Pingu, och efter två böcker kunde vi smyga ut. Fast först var vi tvugna - tyckte Wilmer - att städa upp och lägga alla saker som låg under sängen i lådorna. Det lät ju lite, men det var ju ingen riktigt sovande bebis. Men den skulle nog vaknat om det var på riktigt... När vi väckt bebisen (vi gjorde nog inget emellan, har för mig att vi somnade den - i alla fall väckte den några gånger) skulle den gå till doktorn. Detta var "Dr. Wilmer. Först skulle han ta en spruta i dockans arm, sen skulle han lyssna på hjärtat. Efter det skulle dockan bli kollad i öronen av honom. Men då ville Lovisa gå hem, när Dr. Wilmer hade ett öra kvar. Men det gick, han kollade båda öronen.
Sen gick de hem, pappa Wilmer och mamma Lovisa. Efter en stund ville Lovisa att vi skulle väcka Pingu, men det orkade inte jag... Så jag hjälpte henne att väcka den, sen fick hon leka själv.
Denna lek gick på från att jag hjälpte Lovisa efter maten, hon skulle på toa. Då pratade vi om... Ja, vad pratade vi om? Jag minns inte vad det var. Men det var i alla fall rätt roligt att prata med henne om det. Nu ska jag nog inte göra något speciellt... Kolla runt lite på internet, chatta.
Japp, det var det! Imorgon, när jag fått min spargris - som är väldigt viktig, jag har inget bra ställe att ha mina pengar på just nu, vilket leder till att de mystiskt försvinner - så ska jag lägga in en bild. Den är verkligen jätte söt!
Kommentarer!
Postat av: Ella

hej!



kolla gärna in min blogg!



fin blogg btw 8D

Kommenterat - 2010-04-13 / 16:42:40  | URL - http://sakuranbo.bloggagratis.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: